Kapacita LiIon 18650

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Sobota Červen 19 23:14:56 CEST 2021


Prosím Vás, najděte si jinej vobrázek. Ten je totiž úplně špatně.

http://www.ibt-power.com/Battery_packs/Li_Ion/Lithium_ion_tech.html
https://www.dnkpower.com/lithium-polymer-battery-guide/

Liší se to hodně, ale ty grafy vypadají cca takto. Obecně - baterku pod 
3,5V nevybíjet a pod 3,3V nevybíjet nikdy. Za mrazu nevybíjet pod 3,7V 
(3,5V nikdy) a v žádném případě promrzlou baterku nenabíjet! Napětí 
(nabité i vybité) klesá s teplotou a 4,2V platí pro 40-60°C (jak která), 
takže pokud nabíjíte při pokojové, tak baterku krutě přebíjíte. E-auta 
tohle mají ohlídané a když jsou baterky studené, než začnou nabíjet, jim 
zatopí. Mají taky skrytou rezervu v kapacitě, aby jste nešli pod limit 
ani za mrazu a pořád to mělo 100% virtuálně. Pro severské země se dávají 
mnohem větší kapacity, ale opět je uživatelsky nepřístupná. Když aku pod 
3,6-3,7V zmrzne, zvětší se mu vnitřní odpor trvale, ikdyž kapacita pro 
malé proudy zůstává stejná.

Zažil jsem i probrání jednoho mrtvého článku cyklováním, ale není to 
pravidlo a taky to trvá docela dlouho (přes rok zapomenutý...) a není to 
pravidlo, byl jeden z několika.


Michal Vanka napsal(a):
> Jj, diky za nakopnuti spravnym smerem.
> Jak to zacne, dle grafu v odkazu nize, klesat,
> tak je to evidentne nekde na 10 procentech kapacity...
> https://siliconlightworks.com/li-ion-voltage
>
>
>
> On Sat, Jun 19, 2021 at 7:34 PM Jaroslav Buchta 
> <jaroslav.buchta na hascomp.cz <mailto:jaroslav.buchta na hascomp.cz>> wrote:
>
>     Zmerte si charakteristiku, ono to pak jde co mam zkusenosti doklu
>     dost rychle, takze je prakticky celkem jedno, jestli se bude
>     koncit na 3.3 nebo 3.1 V. Minimum je obecne tak nejak kolem 2.7V
>     tusim, pod tim uz dochazi k nevratnemu poskozeni.
>
>



Další informace o konferenci Hw-list