UV LED osvitka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 19 16:14:12 CEST 2021

Mírný nesouhlas.
Samozřejmě jde o to, o co jde. Na hrubém tišťáku je to samozřejmě
jedno. Ale to, co třeba s tím stínem tužky funguje na "makro" úrovni,
tak funguje i na tišťáku na "mikro" úrovni.

Artwork je sice přitisknutý barvou na podklad. Ale pak je tam tloušťka
krycí fólie. Já folii nesundávám, protože napřed vrtám a tak musím
dopasovat artwork na přesnou polohu děr. A to na lepivém resistu
bez fólie prakticky není možné.

No a pak je tam tloušťka samotného resistu. A to je třeba pro vlnovou
délku 405nm počítat skoro 2x. Resist je pro tuhle vlnovou délku hodně
průsvitný. Takže světlo letí dovnitř, ale po odrazu i ven. Proto používám
LED 365nm, která prochází skrz resistem výrazně hůř.

No a tohle všechno snadno a elegantně řeší jediná výkonová LED za
dolar, a jedna čoška za dolar.
A ještě má to výhodu, že rozostřením paprsku můžu obsáhnout klidně
i mnohem větší plochu. Takže kdybych někdy potřeboval udělat metrový
tišťák, tak ani to by nebyl problém. Sice bych musel svítit úměrně dýl,
ale to není problém.

No a ještě navíc je ta osvitová jednotka velmi malá a tak nikde nezavazí.
A to se vyplatí, jak by řekl Horst Fuchs.

PL