Tablet bez baterky

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Pátek Červen 18 23:25:49 CEST 2021

Dobrý den,

Mám tady mobil Huawei, který mi přinesla kamarádka, že je utopený, a
nenabíjí. Opravdu odešlo něco mezi mikrousb, a baterkou. Nepodařilo se
mi nalézt co. Bohužel se to chovalo tak, že i s připojenou nabíječkou to
ukazovalo cca 18% baterie, a vypínalo se to. Chtěl jsem ho používat
alespoň na pokusy, takže jsem natáhl drát přímo od + microusb konektoru
přes 2 SMD diody v sérii na + kontakt baterky. Zjevně bylo vidět, že ta
baterie má uvnitř nějaký obvod, který hlídá nabíjení.
Takže to teď funguje tak, že mobil neví, jakou kapacitu má baterie,
protože nabíjení neprochází přes jeho měřící obvody. Kapacitu odhaduje
jenom podle napětí baterie. Telefon je většinu času připojený na
nabíječku, a potom telefon hlásí nějakých 85%. Když ho odpojím, a nechám
několik hodin bez nabíječky, tak hlásí třeba 25%, ale stále funguje.
Takže by to bylo použitelné třeba jako navigace v autě, apod. Na běžný
provoz jako telefon ne. Možná, že by to s tím tabletem šlo vyřešit podobně.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora