4046 VCO in

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 16 00:56:11 CEST 2021

U mě nakonec zvítězil MCP6064 se 150 µV. S první hranicí se tak bez potíží dostanu kolem 30 mOhm. A bez trimru:-)

Ještě se ale podívám na ty odkazy, co tu také někdo poslal, jen jsem zrovna neměl čas a teď už ten mail odplynul daleko…

PH

Od: Vláďa Anděl
Pochopil jsem z toho, že by to mělo chodit lineárně. Odporový dělič 10R a 20K, řekněme že tam bude napájení 10V, takže 5 mV na R2 a rozsah se dle potřeby posune trimrem. Zesílení je 50K - 200K, takže lineární rozsah bude 50-200uV. Teda jít do tak malého vstupního napětí a zrovna se 741, to musel vymyslet někdo před 30 lety. Dneska když už, tak s úplně jiným operákem.

Anděl

Tohle vypadá že by vyhovělo požadavkům na měřený rozsah, ale neumí to rozlišit víc hodnot a potřebuje vypínač.

PH

Od: Michal Grunt
Jednou mi tu někdo doporučil schéma tohoto šlusmetru (příloha). Nevím
zda vám to k něčemu bude, ale když už jsem si dal tu práci schéma
najít... :-).