PCB 2in1

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 31 17:20:44 CEST 2021

Já jsem vždycky dělal jeden design na jedné desce, byť jsem si tam takhle těch destiček nadělal třeba 16, pokud to bylo něco malinkého. To jim nikdy nevadilo. Víc designů na jedné desce jsem nedělal, ale kdybych dělal, tak na to mají volbu, kolik tam těch designů je, a to bych prostě nastavil. Chtělo by to nějaké peníze navíc, ale to bych neřešil, protože stále by to bylo nejméně 5x méně než v ČR. Jinak ale já většinou dělám spíš větší desky, tak se do 10x10 cm nevejdu.

Pokud nechceš rozfrézování, uděláš si ho sám, jak píšeš (stačilo by i pákovými nůžkami rozdělit), tak to nebudou vůbec řešit, protože to ani nemají jak zjistit. Prostě je to jedna deska a na ní nějaké součástky.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Saturday, July 31, 2021 4:16 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: PCB 2in1

No to asi platíme všichni (pokud si je neděláme sami).
Ale tady šlo o ty levné čínské programy s max. rozměrem 100x100, kde mají výrobci uvedeno omezení panelizace.
Takže dotaz zněl, jestli na to ti výrobci skutečně dbají , nebo na to kašlou.

To omezení je umělé, nepřináší jim to řádné náklady navíc (bez rozfrézování). Naopak jim to může ještě ušetřit celkem drahou operaci frézování nějakých extravagantních tvarů.
Takže proto bych z nedodržení tohoto pravidla zase tak velké výčitky svědomí já osobně neměl.

A proto mě příjemně překvapilo, když "V P" napsal, že JLCPcb to neřeší.
Což ale vzápětí zpochybnil pan Fučík, že zrovna JLCPcb je na to citlivé.
Ale on to možná chtěl rozfrézovat (kromě můstků).
Mně stačí, když to bude jen holá čtvercová deska, zbytek si udělám sám.
Takže to můžou jenom fiknout na pile, bez drahého frézování.

PL