Prudovy chranic

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Červenec 27 21:28:32 CEST 2021

Tak zahada je vyriesena.
Trvalo to asi 2 hodiny no cista magia.
Vymenil som LED ziarovku za 60W “normalnu” a bum. Chranic vyletel zakazdym
Zvlastne je, ze to zvladlo 3 led ziarovky kazdu v jednej izbe okrem tych LED pasikov.
Pripisujem to aj tomu , ze led ziarovka nema sinusovy odber prudu ale len v case vrcholu ked sa dobija kondik za usmernovacom.
Tak som odpojil vsetky N  a LED ziarovky svietia dalej ☺ Chranic vypadava az pri 60W guli. Ale zrazu zacal vypadavat aj dalsi chranic na uplne inom okruhu. Asi sa ta zem
pretiahla aj cez dalsi okruh. Skratka odpojil som aj vsetky PE a zacal hladat.
Uz som sa chystal rozbit omietku na instalacnych krabicach (su zapustene pod nou)
a v tom ma napadlo skontrolovat svetlo, ktore som namontoval dodatocne hodinu
pred tym ako som odisiel na dovcu. A tu bol pes zakopany. Plechovy drziak ktory
drzi lampu mal v sebe dieru tak ma napadlo ze ked pojdu kable cez  tu dieru tak
nebudu olupovat omietku kable pri ohybani. Samozrejme ma napadlo ze norma hovori
o priechodke ale ziadna nebola tak som ich napchal ze sa ledva zmestili a tu sa vytvoril
spoj medzi PE a N. A to sposobilo nasledovnu ducharinu.
Preto ked som zapojil chranice vsetko fungovalo a svetlo slo az ako posledne
a pri navrate z dovolenky som uz v kuchyni nerozsvietil.
Ake je z toho ponaucenie? Nevyhybaj sa priechodkam pre kable su na to urcene ☺
Este mi manzelka spomenula ze nejde zasuvka v kuchyni ale to som nasiel hned,
zle dotiahnuty spoj. Z toho tiez vyplyva, nerob veci narychlo pred dovolenkou, chladnicka  je dolezita vec.

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Zuffa Jan
Sent: Tuesday, July 27, 2021 2:48 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Prudovy chranic

Podozrenie by som mal keby ten zdroj mal aj PE
ale je to obycajny adapter do zasuvky ktora je provizorne
pripojena na svetelny okruh (len ten adapter nic ine)
V zdrojoch naozaj byvaju kondenzatory pripojnene medzi L-PE a N-PE
ale toto nie je ten pripad. Ale mozno ma chranic nejaku vadu a vadi
aj ten filter v adapteri.

j.