Re: Náklaďák vybíjí aku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červenec 18 22:14:23 CEST 2021


1.7A už musí snadno změřit i nejlevnější klešťák s měřením DC proudu.
Tak to by snad mělo být celkem snadné najít, ne?
A klešťák by snad v okolí někdo mohl mít k zapůjčení.
Případně si udělat nějakou sondu s Hallovkou nebo nějak jinak nouzově.

PL

*********************

Dne 18.7.2021 v 20:36 Pavel Kutina napsal(a):
> Zrovna včera jsem četl o podobné závadě na osobáku. Taky to hledali dlouho, až přišli na to, že v autě je autonomní siréna alarmu s vlastní baterií (dobíjenou z palubní soustavy), no a ta baterka odešla a siréna se snažila stále dobíjet.
>
> Nemáte tam také něco podobného s vlastní baterií?
>
> Pavel Kutina
>
> -----Original Message-----
> From: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: ne, 18 čvc 2021 10:08
> Subject: RE: Náklaďák vybíjí aku
>
> Pokud to jde, ohmatal bych inkriminované věci, zda nehřejou.
>
> PH
>
> Od: Jiří Majzlík Nemeček
> Přesně tak. Zatím nevím úplně přesně, ale přímo na baterku bude připojenej startér, alternátor, řídící jednotka a ještě nějaký věci kolem nástavby. Tyhle věci jsou připojený přes fusible linky, do nich jsem se ještě nevrtal, ale zřejmě mě to nemine.
> Zatím objednám nové aku, nejspíš tyto:
> https://www.battery-import.cz/silver-t5/autobaterie-bosch-tecmaxx--140ah--12v--t50-750-/
>
> Dne 16.07.2021 v 19:15 René Damek napsal(a):
> Jestli to chápu, tak když vyndáte pojistky, tak je klidová spotřeba furt velká. Co je připojeno na baterku na přímo? Startér?
> RD
>
>
> pá 16. 7. 2021 v 11:47 odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <jirry na centrum.cz> napsal:
> Dobré dopoledne,
>
> řeším problém s menším náklaďákem Iveco, který vybíjí aku. I když je
> auto v klidu se vším vypnutým, bere z baterek 1,7 A a to mi přijde
> strašně moc. Jsou tam sice 150 Ah, ale když někdo zapomene vypnout
> odpojovač, za pár dnů už nenastartuje a protože pár takových cyklů už
> proběhlo, baterky jsou po třech letech KO.
>
> Zkoušeli jsme vyndavat pojistky, ale spotřeba +- pořád stejná. Prý se to
> tak chová už od začátku (auto je staré ty tři roky). Vše je tam původní,
> dodělávaná byla jen hydraulická ruka, ale v autoriz. servisu (vím, že to
> nezaručuje, že je to udělané dobře...)
>
> Při vypnutém odpojovači bere cca 50 mA, je tam tachograf a cívka relé,
> které signalizuje rozpojený odpojovač. To mi přijde normální.
>
> Než se pustím do odpojování řídící jednotky a dalších šíleností, chci se
> zeptat - je u náklaďáku (cca 7t) normální klidová spotřeba 1,7 A? Kdyby
> nic jiného, někde tam bude topit 40 W... (Škoda, že nemám termokameru!).
> Zatím jsem se vrtal jen Tatrách, Liazkách a podobných kusech, tam je
> klidová spotřeba prakticky nulová a odpojovač spíš jen pro bezpečnost.
>
> Díky za jakékoli postrčení.
>



Další informace o konferenci Hw-list