Re: Správné upnutí frézy do sklíčidla ER11

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 14 20:09:31 CEST 2021

Není nic jako "v pořádku".
Každá kleština, každý kužel, každý nástroj nějak háže.
Čím je kvalitnější, tím míň. Takže u těch kvalitních (a drahých) už se
to v praxi neřeší, protože i v nejnepříznivější konstelaci je to ještě
únosné.
Ale úplně dokonalé vyrábí jen Bůh, a nejsou v běžné síti k dostání.
Takže jistě i váš Kress házel. Jen to asi nebylo tak očividné a asi jste
to ani neměřil.

Já nevím, v čem je problém u původního tazatele. Proto jsem psal napřed
vyčistit.
Jestli je to házením nepřesných komponent uvádím jen jako možnost. Ani
nevíme, jak moc je to zlé, neuvedl žádné měření.
Takové varianty, že by nástroj do kleštiny nebo kleštinu do matice
zasunul nějak blbě, neuvažuju.
Když někdo používá CNC, tak se asi předpokládají nějaké základní schopnosti.

PL