Pozar strechy se solary

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pondělí Červenec 12 19:16:54 CEST 2021

Ještě že nejsem hasič a nemusím řešit problémy, jestli hasit solární panely, nebo ne. Nicméně, já bych zavedl nějaké robotické hašení. Nikdo by se ničeho nedržel a hasiči by byli někde opodál s ovladači. Do jaké míry je to reálné teď, to netuším, ale v budoucnu to jistě reálné bude. Protože nejsem hasič, tak netuším, jestli dovnitř budovy také někdo leze v době, kdy tam stříká voda, ale to už neřeším.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Monday, July 12, 2021 6:35 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Pozar strechy se solary

Dík. Jak se do toho započítá tlak na proudnici ? Mně to pro statickou
vodivost, nepřerušený proud, 400V a dost špinavou vodu vychází na řádově
desítky mA, což se zdá být pro rozumný koeficient bezpečnosti poměrně
slušná hodnota.
Sice tomu chlapovi co stojí na plošině a stříká celkem nic moc nehrozí,
protože plošina i držadlo proudnice jsou (nebo mohou být) na stejném
potenciálu, ale strojník může od auta dostat slušnou pecku. Alespoň, že
to někdo řeší.

Mrazík