Pozar strechy se solary

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Červenec 12 12:45:05 CEST 2021

Co si predstavuje pod serioznym meranim ?

Hasi sa tym, co je rozumne dostupne
- dovezena voda ( z hydrantu, alebo ineho vodneho zdroja )
- voda z hydrantov ( kludne roznych rozvodov a roznych prevadzkovatelov )
- voda z prirodnych zdrojov ( okolite  rieky, jazera, umele nadrze )
- voda z umelych zdrojov ( bazeny - na kupanie, zasobne bazeny hasiacej
vody ,... )

Rozdiel vodivosti aj niekolko radov.
Hasici potrebuju JEDEN, JEDNOTNY postup - teda pre najhorsiu kombinaciu
vsetkych faktorov.
Na skumanie lokalnych detailov nie je cas.

Ak ma budova zalozne zdroje ( motor-generatory, vacsie UPS-ky ), tak hasici
neidu do budovy, kym neodpoja VSETKY zdroje elektriky a neodstavia napr.
plyn.
Zakladne pravidlo pre kazdeho zachranara je: "Chran najskor seba !"
Ak to zachranar nedodrzi, nieco sa mu stane a viaze na seba dalsie
prostriedky a dalsich zachranarov, ktori maju dalsiu pracu so zachranovanim
neopatrneho kolegu.

Vsetci riesite napatie panela... MEDZI JEHO SVORKAMI !!!

Ktore riesenie ma iba panley na streche a NIC VIAC ?
Ako sa da pohladom zvonku na horiacu budovu rozoznat, ci su v budove dalsie
zdoje, napr. baterky a s akym napatim ?
V akom vztahu su svorky panela voci zemi okolo budovy ?
Ak su svorky panela vyskratovane,  ake je napatie voci zemi okolo budovy ?
Obsahuje riesenie aj nejake baterie, pripadne ine zdroje  ?
Ake napatia su na inych zdrojoch v budove voci zemi v okoli budovy ?
Kolko by trvalo, kym by k poziaru prisiel spravny clovek so vsetkymi
planmi, ako je toto konkretne riesenie spravene ?
Kolko by trvalo, kym by sa uzhodli vhodni odbornici, za akych podmienok je
mozne BEZPECNE hasit  v konkretnom pripade?
Su medzi zdojmi, baterkami a napr. strechou nejake vodice, ktore by vedeli
dostat napatia z bateriek na strechu ?
Moze sa hasiaca voda dostat do styku s neizolovanymi castami ?
Su VSETKY napatia, ktore sa mozu objavit pri RIESENI so solarnymi panelmi (
alebo vsetky v budove ) mensie ako bezpebne ( pri haseni vodou pre mokre
prostredie ) voci VSETKYM povrchom, na ktorych moze pri haseni stat
clovek/hasic ?
Hasi sa len prudnicami z velkej dialky, alebo aj rozprasovacimi prudnicami
priamo v budove z bezprostrednej blizkosti  ?
Hasi sa len vodou, alebo hasici do vody pridali dalsie latky na zlepsenie
ucinnosti hasenia (napr. penotvorne a ine ) ?
Co tie latky spravia s vodivostou vody ?

A este mnoho dalsich otazok... na ktore treba najsor zodpovedat a potom
najst (naj)lepsie riesenie.

Ale vzdy sa najdu jedinci, ktori maju jednoduche a rychle riesenie
(najcastejsie scestne ) - napriklad zatlct tyc vedla auta a uzemnit auto.
Aj ked sa hasi aj mimo auta, priamym napojenim hadic na hydrant.... ALE
AUTO JE predsa UZEMNENE !!!
Idealne, ak hori budova, v okoli ktorej je napr. 100m okolo betonova
plocha... ako napr. okolo nakupneho centra.
Najcastejsie su to vzdy ti isti jedinci a ich riesenia hovora o tom, ze sa
ani nepokusili zamysliet nad problematikou.

Dodo

po 12. 7. 2021 o 11:48 Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz> napísal(a):