Pozar strechy se solary

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Červenec 11 22:46:06 CEST 2021

On Sun, 11 Jul 2021, Petr Labaj wrote:

> Hmm, docela pohodlný postup.
>
> I kdyby to všechno bylo funkční a propojené (tj. neprohořela by
> kabeláž), tak tam žádné závratné napětí není.
> Stříká se hadicí s kovovým ústím. To jistě není zásadní problém propojit
> vodivě (kovovým opletením hadice) na auto nebo hydrant.
> Hydrant je uzemněný jaksi z principu, a uzemnit auto není žádný
> neřešitelný problém.
>
> PL

Uz si ani nevzpominam kde jsem naposledy videl hydrant. U SS napeti
a mokreho prostredi je myslim limit 12V - tyhle panely maji 50V i vic.
Uzemnit auto tak aby jste mel jistotu ze uzemneni funguje vyzaduje
mereni toho uzemneni. To jsou takove hrabeci rady. Nedivim se ze
se veliteli nechce riskovat zdravi hasicu, jeho majetek to neni, ale
kdyby se jim neco stalo, tak jeho vina by to byla.