Varistor k ochrane pro sit 230VAC

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Čtvrtek Červenec 8 12:13:33 CEST 2021

DD, to je malo. Bezne se pro male zdroje pouziva Vr kolem 500 V (zhruba o 50% vic nez spicka pracovniho napeti), napriklad CV300K07 KEKO. Postup treba zde: MOV Selection Guide | Power Supply Peripheral Design Series (mornsun-power.com) <https://www.mornsun-power.com/html/news-detail/blog/308.html>  Pekny den, JM

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Libor Konečný
Sent: Thursday, July 8, 2021 10:17 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Varistor k ochrane pro sit 230VAC

Zdravim

Chci se zeptat jakou hodnotu  varistoru byste doporucovali pro sit 230V.

Pouzivam v kombinaci s 0.5A pomalou pojistkou MOV-10D431KTR    a nyni se mi stalo, ze mi zakaznik poslal zarizeni s prepalenou pojistkou a samozrejme s popisem, ze jej jen zapnul :-)

Za varistorem je spinany zdroj 5Wattu. V rms je 275V  max clamping voltage je 710V. Vrouzdal jsem po netu a bezne se toto pouziva.

Mel bych spise pouzit vyssi cca 300Vrms / 845V. Nebo nechat puvodni ?

Dekuji

LK