Oprava ramu plastovych dveri

Středa Červenec 7 00:27:59 CEST 2021

PVC by se mělo dát svařit, ale jednak nevím kde sehnat vhodný přídavný
materiál (odstín, složení) a taky si to prakticky nedokážu představit.

Teorie:
při svařování plastů nejde o to plast roztavit, to by u některých plastů
vedlo k jejich tepelnému rozkladu. Stačí když změkne a tlakem se
makromolekuly obou materiálů zaklesnou do sebe. Takže horkovzdušnou
páječkou s tenkou trubičkou ohřát jen těsné okolí díry a natlačit tam
přídavný materiál (pokud možno stejný plast), ten pak opatrně oříznout.

Praxe:
Pokud nemáte (jako že nemáte) nějaký odřezek profilu, ze kterého se ty
rámy dělají a na kterém by jste si to mohl x krát natrénovat, raději
bych ty díry zamáznul bílým akrylem nebo silikonem. Žádnou velkou plochu
na překrytí, jen vyplnit ty díry. Bude to malé a nenápadné.

Zrovna před týdnem jsem dělal u přítelkyně síť na dveře na terasu. Když
jsem slyšel, za kolik a jak to dělají firmy, udělali jsme si síť sami.
Až k ní pojedu, mohu nafotit. Vzal jsem dvě sítě do oken a poskládal je
obě nad sebou. Rámy obou sítí jsem prošrouboval. K tomu jsem si
nakreslil dva plechy s dírama, nechal jsem si je v sousední vesnici
vyřezat laserem a nakomaxitovat (tomu se prý říká průmysl 4.0?). Na síť
a na rám jsem přišrouboval tři malé pantíky, síť je velmi lehká. Aby se
to časem nevyviklalo, panty jsem máznul mamutem. Myslím ale, že to
lepidlo by úplně stačilo. Magnety jsem dal na futro dva, ty jsem jen
lepil. Na rám sítě jsem nalepil kousky plechu.

Zkušenost:
Přesto že v těch plechách je spousta šroubků, aby se rámy pevně
propojily, stejně když se za to vezme, prohýbá se to. Rámy mají plastové
rohy a ty holt pruží. Kdybych to měl dělat znova, asi bych vzal
závitovou tyč, navrtal díry skrz ty plastové rohy a nacpal ji kus přes
ten spoj dovnitř do těch profilů. Myslím, že by to bylo o dost tužší, i
když při otevírání se to bere za prostředek a při tom ta pružnost až tak
nevadí. Důležité jsou ty tři pannty, jeden u spoje obou rámů. Tím se to
podstatně vyztuží.

Anděl