RE: Více monitorů k notebooku nebo slim-PC

František Burian BuFran na seznam.cz
Pondělí Červenec 5 12:36:20 CEST 2021

Dobrý den,

  Itecy používám ale pozor na rozlišení. Sice se prsí že má dual 4K HDMI ale
tohle rozlišení musí utáhnout vaše grafická karta v počítači.

Vše funguje tak že vaše grafika v PC vytvoří framebuffer, vše se renderuje
do něj, a pak ten driver neudělá nic jiného, než že vezme hotový

framebuffer, zjistí změny a ty pošle po USB do grafiky.

Jestli máte starší grafiku tak ta nemusí utáhnout tak velký framebuffer a
zobrazí se vám jen šikmé pruhy a máte smůlu. žádná chybová

hláška, žádný pád, jen prostě nic neuvidíte. Já takto narazil se dvěma 4K
monitory na novém MSI Bravo 17. Dejte si tedy pozor tady.

Naopak s více těmito krabičkami to pracuje velmi dobře, není sice moc
optimalizováno rozložení framebufferů (žere to grafiku víc než je potřeba)

ale pokud máte stejná rozlišení na všech tak to pracuje dobře.

Pod linuxem je potřeba nainstalovat ovladač který to kopírování framebufferu
dělá částečně v userspace a částečně v kernelu a není to moc

stabilní ale kluci se snaží. Pokud chcete přehrávat obsah s DRM tak máte
smůlu, driver vám poškodí řetězec a DRM nepřehrajete.

S pozdravem,

  František Burian

---------- Původní e-mail ----------