[OT] brzdove desticky na kolo

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Červenec 1 17:02:55 CEST 2021

Výhodou kotoučových brzd je lepší účinnost a především za mokra. Za mokra se ráfkovými brzdami musí brzdil s velkým předstihem, aby se z nich setřela voda.

Nevýhodou je naopak mechanická složitost a nutnost přesného nastavení. Mezi kotoučem a destičkami jsou desetinové vůle. Různé pazvuky nebo cinkání jsou celkem běžné. Stačilo vyndat kolo třeba při převozu autem a po nandání bylo nutné seřídit třmen. Tohle se časem vyřešilo pevnými osami. Pístky také rády fungují asymetricky a pak se jedna destička sjíždí podstatně rychleji. Takže si někdy říkám: zlaté ráfkové brzdy. J

S tím ničením ráfků to není tak horké. Samozřejmě záleží na způsobu používání a váze jezdce. Na silničním pole mám najeto přes 50 tis a špalky jsou původní. Jel jsem i několik dlouhých sjezdů v Alpách. Ráfek se delším brzděním ohřeje, ale drát mi nikdy nepraskl…

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Thursday, July 1, 2021 3:58 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] brzdove desticky na kolo

Spalky mely rozhodne vetsi vydrz a priznivejsi cenu (pouzival jsem nejake za 300 v sade na cele kolo, byly do toho i nahradni gumy za 150 samotne, tribarevne), vydrzely sezonu, zlikvidoval jsem je vzdycky najare v bahne a snehu.

Ale zase nici rafky a diky ohrivani rafku a tepelne dilataci brutalne praskaji draty...