Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 1 16:34:17 CEST 2021

Nemyslím si to.
Datovka má nevýhodu v tom, že do ní  _přichází_ pošta, která už pak
nechodí v papírové podobě.
Takže protější strana určuje pravidla hry.
Někdy to může být výhoda, ale občas i nevýhoda. A umím si snadno
představit situaci, kdy je to pro mě nevýhodné.
Proto ji nechci.

Naproti tomu Bankovní identita slouží jen k tomu, když já chci něco
odeslat nebo si vyžádat.
Takže já určuji pravidla hry.
A neumím si představit situaci, kdy by to pro mě bylo nevýhodné. Tedy
kdy by pro mě bylo lepší někam běžet s fyzickou občankou.

Teoreticky by nevýhodou mohla být případná krádež identity.
Ale to je přece jen celkem slušně ošéfované: jméno/heslo do banky,
registrovaný mobil, na něm registrovaná a podepsaná aplikace s dalším PINem.
Proto tomu je krádež nebo ztráta fyzické občanky asi mnohem
pravděpodobnější.

Jinak Bankovní identita souvisí s Vaší bankou. Takže zrušením účtu v
bance předpokládám musí dojít i ke zrušení Vaší identity.
Ale tohle jsem neřešil, proto píšu "předpokládám".

PL

PS. Dodatečně mě napadlo, kdy by to mohla být nevýhoda. Kdyby třeba
padouch držel pistoli u hlavy manželky se slovy "převeď na mě
barák/firmu, nebo ji zastřelím".
Pak by nutnost někam běžet fyzicky s občankou mohla být výhoda.