USB mass storage nestandardní délka bloku.

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Leden 27 21:35:20 CET 2021

Hraju si tu s takovou blbůstkou, hodilo by se mi přidat do toho malé
permanentní úložiště, SDHC karta mi přišla jako dělo na komára, pár MB
stačí a tak jsem vymyslel přidat SPI NOR flash v patici DIP8 (přesná
patice je pomalu dražší než ta paměť).
A jak už to tak bývá, nějak jsem to nedomyslel, protože do té flash se
vlastně dá jednoduše zapisovat jen po blocích 4096 Bytů. Ukázalo se, že
nejjednodušší jak to obejít je použít jak pro filesystém (FAT) tak MSC
takhle velkou délku bloku.
Sice mi to na Linuxu funguje, ale nikde jsem nenarazil na USB MSC
zařízení, které by mělo jinou délku bloku než 512 Bytů. Myslíte, že to
může dělat nějaké potíže ? Nerad bych, aby to byl systém typu "mě to
funguje". Máte někdo flešku nebo USB disk s větší délkou bloku než těch
512 bytů ?

Mrazík