RE: Detektor přelezení plotu?

František Burian BuFran na seznam.cz
Středa Leden 27 20:45:28 CET 2021

Dobrý podvečer,

Tohle je laserový skener, to šumění slyšíte rotující zrcadlo uvnitř. Dělá to
hodně výrobců, např SICK, Ta trumpeta se tam dává proto aby to nebralo na
venku světlo z okolí ale jen z plochy rozmítaného paprsku. Detekuje to
přiblížení (přerušení paprsku)

S pozdravem,
F burian
---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 27. 1. 2021 20:28:17
Předmět: RE: Detektor přelezení plotu?
"

Jo a ta starší věc je hodně podobná těm, co jsou na mýtných bránách:

https://www.transparency.cz/wp-content/uploads/M%C3%BDtna-br%C3%A1na.png
(https://www.transparency.cz/wp-content/uploads/M%C3%BDtna-br%C3%A1na.png)

Na rozdíl od tohoto foto, se dotyčná věc v obou osách trochu rozšiřuje
stylem jako trumpeta.

PH

 Od: Pavel Hudecek(mailto:edizon na seznam.cz)

Možný to je. Předpokládal jsem, že je to nějaký intermodulační produkt
hlasitého UZ. A ve dne to slyšet není. Ale když se zrovna tady kočka ve 3
hodiny rozhodne, že bude nehnutě sedět a pozorovat střídání strážníků před
50m vzdáleným vchodem do jiného velvyslanectví, tak si lze všimnout i velmi
tichých zvuků … pak se policista přijde zeptat, protože viděl postavu a
světýlko na zídce:-)

Ty věci jsou vždy na koncích rovných úseků plotu (v tomto případě poněkud
zarostlý v křoví) a u toho ministerstva, jak je plot dlouhej, tak občas
stojí sloupek se dvěma takovými věcmi směrem od sebe. Teď jsem koukal na
street view a pořídili si novější typ, co vypadá dost jako klasický tlampače
(ale rozmístění a směr neodpovídá ozvučení prostoru):

https://www.google.cz/maps/@50.0959201,14.4032262,3a,48.2y,188.35h,91.07t/
data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipOyol8hCtgHOafmxl_kalG4Z-x0ypkrhUNTVaXY!2e10!3e11!7
i7680!8i3840
(https://www.google.cz/maps/@50.0959201,14.4032262,3a,48.2y,188.35h,91.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipOyol8hCtgHOafmxl_kalG4Z-x0ypkrhUNTVaXY!2e10!3e11!7i7680!8i3840)

Na sloupku v rohu.

PH

 Od: konference na vojtek.biz(mailto:konference na vojtek.biz)

Jestli je to za plotem a šumí tak bych spíše tipoval uzv rušení mikrofonů.

Ten šum – buď jste netopýr nebo se to tam někde demoduluje na vhodné
nelinearitě J

Ploty se většinou řeší otřesovým snímačem – takové ty placky na každém dílci
co vypadají jak když na tom sedí divnej pavouk.

Mezi ploty se pak dává optika – pamatuju jak v Temelíně ostraha honila
zajíce co se dostal mezi ploty. Byla to dost srand apozorovat.

J.V.

 From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel
 Hudecek

Kočka se naučila nový kousek: Nejen že chodí po zídkách, které jsou součástí
plotů, ale ze zídky vyskočí i na sloupek a pak případně jde po plotě, pokud
je alespoň 3 cm široký. Tak si říkám, kdy asi způsobí poplach, nebo vyláká
týpka z ochranky:-)

Zaujaly mě jakési akustické detektory, které má za plotem jedno
velvyslanectví, kolem kterého často chodíme. Má to takovou prohnutou škvíru
a slyšitelně šumí (a myslím, že i láká kočku). Stejné má i ministerstvo
obrany, jen jsem okolo nikdy nešel ve 3 v noci, tak jsem si myslel, že jsou
mikrovlnné.

Zkoušel jsem gůglit, ale nic takového jsem nenašel. Víte o tom někdo něco?