Re: Částečně OT: Skener diapozitivů a negativů

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Leden 27 20:30:21 CET 2021

Zdravim,

par let nazad jsem si s necim podobnym pohraval (dostal jsem ho darem).
Vysledek: vratil jsem to - s vrlkou omluvou a vysvetlovanim:
- skener fajn, pokud chci jenom nahledy pro prehled
- jakekoliv dalsi zpracovani vsak narazelo na silenou kvalitu
- musel bych negativy strihat (to fakt odmitam)
- umel jenom 35mm, stredoformat ne

mel jsem taky klasicky plosny skener, ktery mel svetelnou nadstavbu a
ramceky pro ruzne formaty negativu
casem se vsak poroucel do vecnych lovist (to byl rok cca 2003)

pak se mi osvedcol postup:
- klasicka zrcadlovka + makrokrouzek + externi blesk s dalkovym ovladanim
- negativ do ramecku po tom sekeneru a blesk jako protisvetlo pres pazak,
  mirne vzdalenejsi od negativu, at neni videt struktura

bohuzel mi pak odesel ten vysilac

kazdopadne:
- pred kazdym polickem ofouknout od prachu
- vyvazeni bile delat pro kazdy negativ zvlast (nejlepe podle takove te 'sede' plochy na zacatku)
- obraz zpracovavat 'dospelym' editorem, nejlepe primo v nejakem raw editoru

parkrat jsem se pokousel nechat naskenopvat i v labech - vysledek je naprosta katastrofa.
bud naskenuji male, nebo ulitle barvy, nebo dokonce s pruhama, jak jejich automat neni schopen zpracovat treba modrou , ci sedou oblohu.

ale jak rikam, na prehle, proc ne, ale zadnou kvalitu od toho necekejte

Sam