Drivre pre 7-segmentovky

Středa Leden 27 11:30:23 CET 2021

tak snad pokud tam máte procesor, pro dekódování nepotřebujete do desky
přidávat další smetí a uděláte si to programem. Já jsem v dobách
historických používal pro malé displeje 74HC164 a na ně rovnou navěšené
segmenty bez předřadných odporů (schema v příloze), segmentovky byly
napájené napětím odvozeným z referenční ledky a k ní se pro nastavení
jasu přidával do série odpor. Přiznávám že to byla prasečina, 164 leckdy
pracovaly někde okolo mezního proudu. Aby všechny segmenty svítily
stejně, musely být všechny 74164 stejné (od stejného výrobce, nejlépe se
stejným kódem datumu výroby) a musely svítit "co to dalo". Teda ono to i
tak moc nedalo (schema v příloze). Ale dělali jsme to před 25 lety a ty
hodiny fungují dodnes. Tady zmiňovanou M5451 považuju taky už za
historickou záležitost. Používali jsme je (v DILu) možná před 15 lety,
ale pak už taky nebyly. Možná se vyskytuje nějaká SMD verze. Pak jsem
používal SCT2168, je určený přímo pro buzení ledek a má ho TME. Má
odporem nastavitelný jas a až když se obsah posuvného registru přepíše,
přepíše se najednou do výstupního buferu do ledek. Je to sice drát
navíc, ale odstraní se tím problikávání při přepisu displeje.

Anděl