Re: digitální hlavice na radiátor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 27 11:09:53 CET 2021

Probrala se tu všechna možná řešení, ale jedno ne (podle mě to nejlepší
;-) ).
A to kombinace termohlavice a elektrického ovládání.

To se koupí běžná termohlavice. Z běžných snad nejlepší poměr cena/životnost
a přesnost udržování teploty mají hlavice Heimayer, ale lze aplikovat
samozřejmě celkem na jakékoli.

Hlavice se rozebere a na pouzdro s olejem/voskem se upevní několik vhodných
topných odporů. Pro 12V např. 4 kousky 15R.
Z energetického hlediska by bylo ideální to ještě obalit izolačním obalem,
ale to nechceme.

No a hlavice teď funguje normálně ve své původní termostatické funkci.
Když je období, kdy by daný pokoj měl mít pokles teploty, tak se sepnou
ty vyhřívací odpory, a hlavice už sama omezí nebo zavře průtok vody.

Já regulaci topení používám ve dvou rodinných domech (u sebe a u rodičů).
A nejlepší výsledky z hlediska snížení spotřeby mi dlouhodobě ukazuje
kompletní vypnutí kotle přes den v době nepřítomnosti a pak v noci.
Krátkodobé vypnutí dělám relátkem, určeným pro pokojový termostat.
Dlouhodobé vypnutí pak ještě druhým relátkem spínajícím napájení kotle.
Vždy napřed to termostatové relé, kotel nastaveným doběhem čerpadla
ještě chvíli protáčí teplou vodu. Po jejím vychladnutí pak druhým relé
kompletní OFF.

Už jsem četl mnoho moudrých rad, jak je to špatně, protože kolísání teploty
zvyšuje spotřebu atd.
No ale moje peněženka je jiného názoru, a má pro to celkem přesvědčivé
argumenty.

PL