hledam router na domaci chroustani

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Úterý Leden 26 21:08:37 CET 2021

Zdravim,
slibil jsem update ohledne pripojeni TPLINK TL-SG108E (managovatelny
switch).
TPLINK je pripojen k hlavnimu MIKROTIKu (trunk VLAN 10, 20, 40). 4 porty
jsou nastaveny na VLAN10, dva na VLAN20, dva volne.
Na MIKROTIKu konfigurace naprosto bezproblemova (pouze jsem u patricneho
portu zmeni bridge do ktereho patri na ten muj trunk-ovy)
S TPLINKem jsem trochu bojoval (moje blbost). Ono nestaci nastavit VLANy a
ktery port do ktereho patri (a zda je v danem VLANu tagovany nebo ne).
Navic je treba (na jine strance konfigu) nastavit pro ty klientske
(netagovane) VLAN ve kterem jsou. Takze kdyz clovek zna tuto drobnost, tak
naprosto bezproblemove a na par minut (ale je to pouze klikaci)
BR,
Marek