Re: digitální hlavice na radiátor

Pondělí Leden 25 22:48:47 CET 2021

Nestačí manželce vysvětlit, že to je blbost a že se s tím moc neušetří?
Tedy záleží, čím topíte. U přítelkyně se topí s TČ zem-voda do
radiátorů. Noční útlum by měl za následek, že při následném zvýšení
teploty musí podstatně stoupnout teplota radiátorů a topný faktor jde do
háje. Takže se sice ušetří teplo, ale ve výsledku může být spotřeba
energie stejná, nebo i vyšší. Taky z doby, kdy se tam topilo uhlím a na
noc se to nechalo vyhasnout, víme jak byly studenější zdi a podlahy. Pro
komfortní pocit byla potřeba vyšší teplota, než teď, když TČ topí neustále.
Zkuste to manželce vysvětlit ideově a ušetříte si práci :-)

Anděl