433 Mhz moduly

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Leden 25 16:04:37 CET 2021

Jinak co se týče napájení (e-ink má maximální povolené napájení 3.6V takže
přímo na lipol zapojit nejde) tak jsem po delším hledání a srovnávání
vybral DC/DC měnič s LM3671. Má odběr naprázdno 16uA a ve sleepu 0.01uA. V
datasheetu se zmiňuji u sleepu i o 1uA což jsem v té tabulce nějak
nepobral, ale každopádně je to za pár peněz asi to nejmenší, nejlevnější s
nejmenší vlastni spotřebou (normalni i v sleepu) co jsem zatím našel a mělo
by to vyhovovat (proud do 600mA). Na ALI hotové moduly s tímto obvodem
nejsou. Ale prodává to Adafruit jako hotový modul (používá to v některých
svých konstrukci). Na Githubu Adafruit jsou zveřejněny Eagle zdrojaky tak
jsem objednal u JLCPCB plošné spoje (30 kousků vycházelo nejlepe za $10
včetně postovneho). Myslím si, že se mi tento obvod bude hodit do více
jinych konstrukcí s baterií.

Ještě jsem koukal na ty e-ink displeje a některé tedy mají šíleně dlouhy
refresh (i přes 20s). Ten který jsem si vybral (7.5") má refresh 5s takže
asi přehodnotim refresh obsahu displeje každou minutu a budu to provádět
třeba jednou za 5 minut. Sice jsem tam chtěl mít i aktuální čas (hodiny),
ale nějak to budu muset překousnout a bude to třeba po pěti minutách... no
uvidím až to bude v provozu jak se to bude chovat.
Displeje s refreshem 1s hsou buď malé (2.9"), nebo už to chce svoji
elektroniku coz asi zase nebude optimalizované na provoz z baterie a jsou
drahé ($100 a vice).