hledam router na domaci chroustani

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pondělí Leden 25 12:06:15 CET 2021

Napisu Vam jak jsem skoncil ja a proc :)
Na vstupu do baraku

MikroTik CRS328-24P-4S+RM

Je to drahe reseni, ale vykon dostatecny ma to 24 portu a hlavne vsechny PoE kdo nezkusil nepochopi jake je to blaho cvaknout vsude jen jeden kabel a dal se nestarat. V pripade potreby reset poresite na routeru pres poe a nikam nemusite lezt. Mam na tom mimo jine povesene vemkovni kamery a wifi apcka
Ted k tomu pribude Aruba 2530-48G uz mi tech 24 zasuvek verte nebo ne nestacilo HPcko protoze mi prislo levne pod ruku

Wifi resim pres
Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE - jede mi na poe a funguje dobre v obou pasmech pokryje vetsinu baraku.
Po letech hrani s Mikrotik jako AP jsem se rozhodl, ze tento segment proste neumi a ted jsem spokojen

Do prizemi (samy beton )jsem dal
Ubiquiti UniFi AP AC Mesh
V dockeru mi jede Unifi kontroler  a o tom, ze prechazim mezi AP nevim

Ted si rikate ten chlap se zblaznil a mate pravdu :) Ale zacinal jsem jen s tim Mikrotikem a postupem casu se to tak vyvinulo.
Kazdopadne doporucuju oddelit router od APcka. Tech uhorelych AP po bource jsem menil po letech spoustu ruznym lidem.

Ac Ubiquity uplne  nemusim z mnoha ruznych duvodu maji to celkem slusne poskladane a administrace je pro bezneho pouceneho uzivatele.
Mikrotk pokud nenastudujete tak se obcas budete mlatit do hlavy. Zvlast pozor na to, ze nektera nastaveni jsou dostupna pouze pres terminal.
Takze bych doporucil asi je.
Pokud chcete jen nějaké AP kupte si takové na které se dá strčit OpenWRT nebo IPCop. Výrobci na update dost často úplně nebo po pár letech kašlou a nedoboucháte se update na bezp. diry.
Zajimavou alternativou by jeste pro Vas mohl byt Turris Omnia resp. Turris MOX ale to je taky ranec.

J.V.