Re: FTP kabel vs přepětí

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 25 11:08:12 CET 2021

Když už jsme u toho nezemnění druhého konce stínění:
Pokud se použije důsledně stíněná kabeláž, tak je stínění v rozvaděči
přivedeno na zem.
Pak vede nějakým tím stíněným kabelem ve zdi, skončí ve stíněné zásuvce
(ta podle propagátorů jednostranného přizemnění má být nezemněná).

Stíněná zásuvka má jak známo plechový obal, spojený s opletením.
Do ní se připojí stíněný patchcord, který pak končí v opět oplechované
zásuvce RJ45
v počítači. Bedna toho PC je spojená s kolíkem, tedy i ten plechový obal
RJ45
a tedy i celý ten řetězec stínění se nám na konci pěkně uzemní.
Ale ne nějak slušně definovaně v zásuvce, nýbrž přes všelijaké vaklavé
spoje na konektorech.

Jinak já jsem fanda stíněné kabeláže. Doma mám všech 70 zásuvek
natahaných FTP.
V průmyslu, kde jsou většinou docela drsné podmínky, se taky používá
stíněná kabeláž.

PL