Re: 3D tisk - zakulacení hran

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Neděle Leden 24 18:53:21 CET 2021

Zdravim,
Hodne veci uz bylo zodpovezeno, takze jen par poznamek:
- tu 'rozsireni/zkoseni dole/nahore' se bezne dela nakonec
(oznacite hranu(y) a pak Chamfer) Zakulaceni svislych hran - Filet.
- Ty sloupky muzete delat nevo 'nakreslenim vice', kdyz jsou svazane s
nejakou podlozkou, nebo pomoci namnozeni existujiciho sloupku
(circular/rectangular pattern)
- Na to referencovani pozor. FreeCAD je svina svinuta a kdyz do puvodniho
objektu (sketch, 3D objekt), ze ktereho prebirate info nejak zasahnete
(neco umazete, neco pridate, ...), tak on si ty objekty precisluje a
nestacite se divit co to najednou referencujete. Z toho duvodu si mnohdy
delam na zacatku 'Master sketch', do ktereho dam nejzakladnejsi veci (napr.
obrys body pro sloupky, nejekou hlavni diru, co ja vim...) a ze ktere se
pak referencuji do dalsich sketchu. Zaklad je na ten master uz pak nesahat
(jasne, muzete objekty posunout/zmenit rozmery a tak, ale nesmi vam nic
pribyt/ubyt). Viz. FreeCAD topological naming problem.
- Ohledne toho 'leda bych v kazdem vykresu zameroval...' - ono to taky
nenei uplne nesmysl. Vytvorite si sheet s nejakymi pojmenovanymi rozmery a
ty pak pouzivate pro kotovani (zmena v sheetu -> zmeni se vsude). Nehodi se
to na vsechno, ale je dobre to znat.
BR,
Marek