Re: FTP kabel vs přepětí

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Leden 24 00:45:30 CET 2021

> Já bych ty kabely z půdy svedl do nejlevnějšího switche někde na půli
> cesty a mezi něj a zbytek baráku dal přepěťovku. Teprve kabel co prošel
> přepěťovkou bych ved do racku. Náhradní levný switch uložit v bezpečné
> vzdálenosti:-)
>
> Jinak teda u těch rozvodů je důležité, aby spolu s ostatními instalacemi
> netvořily smyčky s velkou plochou. Nejlépe tedy rozvádět spolu
> s rozvodem 230 V.
>
> PH

Dobrý večer,

tak on ten switch není až takový problém, ten bych zvládl. Mi jde taky o
ty stanice, co k tomu budou připojené na druhém konci kabelu,
předpokládám, že případné přepětí vzniklé na kabelu spravedlivě osloví
oba konce.
Uvědomuju si, že relativně bezpečné řešení je použít přepěťovku u
zásuvek a do cesty ke stanicím vložit další switch připojený k tomu
prvnímu optikou. Jenže instalace přepěťovky u každé zásuvky není ani
jednoduchá (uzemnění), ani levná. Hledal jsem nějakou přepěťovku do
datové zásuvky, ale nebyl jsem úspěšný.

Pokud jde o smyčky, snažím se, aby ta instalace tvořila spíš stromeček s
větvemi k zásuvkám. Silové rozvody na půdě jsou jen ke světlům a tam
jdou paralelně s datovým stromečkem. Kabeláž pro řízení dtto.

Díky
jf