Re: FTP kabel vs přepětí

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Leden 23 20:28:09 CET 2021

Dne 23.1.2021 v 19:25 Jiří Nesvacil napsal(a):
> Ano pokud udeří přímo či skoro přímo, tak moc nepomůže.
>
> Pokud ovšem udeří někde vedle, tak stínění může pomoci. Mně odešle port
> v notebooku či nějaký port ve switchi po bouřce na nestíněném UTP, takže
> stínění bych řekl, že může pomoci. Nejspíš to bylo rozdílem potenciálů
> co se naindukovalo do kabelu vs 230V. Neboli pokud to bude od antény ke
> switch s několika metry, tak je otázkou zda pomůže, zda se zde něco
> naindukuje. Pokud to bude dlouhý kabel tak je situace jiná.
>
> Jinak pod střechou třeba 230V je nejlépe vésti rovnou do rozvaděče a ne
> [...]

Dobrý večer,

optické oddělení jsem použil pro přívod z venkovního Mikrotiku (anténa
na bezdrát) do routeru. Použil jsem 100Mb media konvertory TP-Link a bez
problému. Optické oddělení jednotlivých zásuvek by pro mně bylo neúnosné
mimo jiné i proto, že neumím integrovat optický kabel do zásuvky na
omítku (ani nevím, jestli jde :-). Jde o to, že potřebuji propojit
switch v racku se zásuvkami v jednotlivých místnostech. Do zásuvek se
připojují běžné komponenty - PC, notebooky, tiskárny.

Díky
jf