Re: FTP kabel vs přepětí

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Sobota Leden 23 19:25:39 CET 2021

Ano pokud udeří přímo či skoro přímo, tak moc nepomůže.

Pokud ovšem udeří někde vedle, tak stínění může pomoci. Mně odešle port
v notebooku či nějaký port ve switchi po bouřce na nestíněném UTP, takže
stínění bych řekl, že může pomoci. Nejspíš to bylo rozdílem potenciálů
co se naindukovalo do kabelu vs 230V. Neboli pokud to bude od antény ke
switch s několika metry, tak je otázkou zda pomůže, zda se zde něco
naindukuje. Pokud to bude dlouhý kabel tak je situace jiná.

Jinak pod střechou třeba 230V je nejlépe vésti rovnou do rozvaděče a ne
od poslední zásuvky někde nahoře tj., aby ten blesk poté neobešel celý
dům.  Řádné uzemnění v rozvaděči. Taky dodržet nějaké vzdálenost od
hromosvodu... .

Pokud chcete něco vésti pod střechou z místnosti do místnosti a bojíte
se bouřky nebo to chcete bezpčnější, kupte si switch na moduly a jděte
optikou. Pokud to je krátký tak si koupíte patchcord kabel hotový nebo
spojkou dva spojíte. Nebo si necháte udělat delší kabel.

Sítě optické / Patch cordy / 9/125 (OS2) / LC-LC | ABCTECH - výpočetní
technika a elektronika
<https://www.abctech.cz/site-opticke-patch-cordy-9-125-os2-lc-lc_c3824941.html>

Zde SFP moduly Sítě optické / SFP moduly | ABCTECH - výpočetní technika
a elektronika <https://www.abctech.cz/site-opticke-sfp-moduly_c3824931.html>

ZDe switch pro SFP modul MikroTik Cloud Smart Switch RB260GS
(CSS106-5G-1S), 5-GLAN s SFP, SwOS | ABCTECH - výpočetní technika a
elektronika
<https://www.abctech.cz/mikrotik-cloud-smart-switch-rb260gs-css106-5g-1s-5-glan-s-sfp-swos_d14131.html?whisperword=SFP%20switch>

A je to bez starostí.

Jirka