Re: Vyřešeno (Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu... aktualizace sw)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Leden 23 19:46:25 CET 2021

Otvírám ( jen pro zajímavost ) toto vlákno, To PC už zase nefunguje. :-)
 Dělá naprosto stejné problémy, které dělalo při první závadě.
Pak byla vyměněna základní deska a cca 14 dnů jto šlapalo jako hodinky.
Pinacle se opět kouše, v USB zásuvkách jsou funkční ( detekované )  flashky
až po cca 30 sekundách.
A je tam ještě jeden problém, kterého jsme si před tím asi nevšimli, když
se hýbe myší rychleji, občas se trošku zadrhne. Je to viditelné jen při
prudších pohybech.
Zkoušeno několik myší - dělají to všechny.

Celý problém prý vznikl prý buď po aktualizaci (Update 20H2) , nebo tím, že
do USB3 byl připojen externí 2,5 disk, PC restartováno  a kopírováno 500GB
dat.
Disk zkoušen na mém PC, tváří se OK, žádný problém s ním není. Odběr 0,9A -
měřeno takovým tím USB doktor meziksichtem s displejem.
Ty aktualizace se dají asi vyloučit, neboť i po nainstalování čistých W10
je stále stejný  problém.
Otázka je, zda se nemohlo něco stát s nastavením desky/biosem za přispění
oné aktualizace.
Zkoušeli jsme memtest - OK, pak i nějakou live distribuci linuxu, tam také
zdá se vše funguje.

U služebního ntb mi běžně aktualizují bios a mění nastavení.  Měl jsem ho
zaheslovaný a zapnuto legacy boot a volali mi z IT, ať bios odhesluju, že
nemohou udělat update.
Ale to je na firemní úrovni -řízené...

 Může OS nějakým způsobem něco někde měnit na úrovni BIOSu, nastavení,
updatovat sám bios bez vědomí uživatele?
Jde o to, že  jestli je to opět nějaký problém s deskou, jestli se to mohlo
stát díky nějakým updatům OS.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>