FTP kabel vs přepětí

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Leden 23 14:47:22 CET 2021

Dóbrý den,

budu teď tahat cca 10 kabelů pro Ethernet Cat5E přes půdu (od patch
panelu v racku do zásuvky na zdi). Délka kabelů bude do 25m, dům je
chráněný bleskosvodem, rozvody mají přepěťovou ochranu (Saltek FLP B+C
Maxi), pro datové kabely pro řízení používám ochrany Hakel.
Strukturka v přízemí je tahaná UTP mezi sádrokartonem a stropem, doposud
(cca 10 let bez problémů). Teď bych ji potřeboval rozšířit do podkroví a
tam to musím tahat nad stropem na půdě. V přízemí jsem používal UTP.

Má smysl použít FTP nebo STP (se správně provedeným ukostřením) pro
zlepšení ochrany proti přepětí při bouřce? Pokud ano, jak to správně
ukostřit? Nějaké strukturky už mám za sebou, ale v problematice
přepěťové ochrany Cat5E jsem nanejvýš poučený laik.

Díky za radu

jf