Re: OT - tak jsem si zřídil DS - vtip

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Leden 19 10:27:26 CET 2021

Dne 17.1.2021 v 18:21 d.petr napsal(a):
> 	Mně se nejedná o ovládání, (pseudo)výhody apod. Mně šlo o tu Vaši větu,
> že by "DS měla být POVINNÁ". NE, s tím nemohu souhlasit. Ať ji klidně
> spustěj, ať se snažej, aby byla použitelná. A když se časem ukáže, že se
> mi líbí, tak si ji pořídím. Ale ne, že "Tady jsme vymysleli další úřední
> nesmysl a všichni ho budete hned teď povinně používat."!

Povinná DS se zvažuje. V podstatě by to mělo fungovat tak, že úřady vám
budou psát do té DS a tisknout se to bude až na poslední míli.
Zkolabovalo to právě na tom tištění a na tom, v jaké podobě by se měl
dopis k vám papírově dostat. Jedna z variant měla být snad taková, že by
to pošta vytiskla a odeslala jako prostou kopii a pokud byste chtěl
autorizovaný originál, tak hurá na poštu a za peníze. Já posílám po radě
zde v konferce službu dopis online a jsem s ní naprosto spokojen, to by
mohla být ta poslední míle.

> (Už se dá používat i v Linuxu bez proprietárních programů? Zdá se, že
> ano. To to ale trvalo. Fikce doručení se mi ovšem nelíbí, ta lhůta je
> příliš krátká.

Fikce doručení platí bez ohledu na papír/datovku. Je to fyzikální
princip. Tak dlouho se chodilo se džbánem pro vodu (nepřebírala se ve
velkém pošta) až se ucho utrhlo (fikce doručení). Tady je datovka plus,
protože vám pošta nemůže zašantročit papírový dopis.

> A po 90 dnech se vše maže. Pěkná hloupost!

Tady souhlasím, hloupost to je. Každopádně, pokud se do datovky
nepřihlásíte, pošta se nemaže a máte ji i po dvou letech mimo civilizace
pěkně k dispozici. To u papíru ani smykem.
> A už je nějak
> vyřešena archivace dokumentů? Nemyslím tu další placenou státní službu.
> Myslím nějak normálně. Můžete si to uložit do PC. Dobrá, po nějaké době
> ale vyprší platnost úředního podpisu a zpráva je tím zneplatněna. Mají
> to už vyřešeno jinak, než že musím kamsi dojít, vytisknout to na papír a
> oni mi ho za peníze orazítkují?)

Ano, každou zprávu můžete uložit ve formátu zfo a kdykoliv si ji do
datovky natáhnout, ověřit, konvertovat a pokud nevypršelo časové
razítko, pak i přerazítkovat a uložit.

Standa