RE: OT - tak jsem si zřídil DS

jan na galuszka.cz jan na galuszka.cz
Sobota Leden 16 21:15:09 CET 2021

Ano, ta nemoznost rozdelovat ukoly u velke organizace je problem, ale toto resi ruzne CRM programy. Asi musi byt nastavena role recepce, ktera rozdeli ukoly na pracovniky a pak hlida plneni.
Predpokladam, ze skola se 100 zamestnanci nejake CRM pouziva. Bez toho si to neumim predstavit.

Ja spravuji DS u tri subjektu s poctem jednotek zprav mesicne, takze jsem schopen pomoci poznamkoveho bloku si to uhlidat. Pristup do DS ma i manzelka, ale ta reaguje pouze pokud ji vyzvu.

Takze je rozdil velka organizace a malinky obcan.

jg

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Saturday, January 16, 2021 9:03 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT - tak jsem si zřídil DS

Já v principu nejsem proti nějakému takovému nástroji, ale podle mě by měl být postaven na tom, že přináší výhody, kvůli kterým si ho lidi sami vybírají, a ne na tom, že stát něco (jako obvykle ne moc dobře) spytlíkuje a občanům nařídí. Příkladem dobrého řešení mohou být třeba platební karty. Prostě někdo je vymyslí, nabídne a díky jejich výhodám na ně lidi víceméně přejdou a na hotové peníze skoro zapomenou. Ale jistě může existovat a existuje spousta lidí, kteří mají své důvody je dodnes nepoužívat. Díky takovémuto přirozeně konkurenčnímu prostředí se ten nástroj neustále zdokonaluje a má čím dál víc možností a tím i příznivců. To se v případě státem nařízené datové schránky nestane, protože ta zamrzne na potřebách skostnatělých státních úředníků.
Opět jeden příklad: Naše škola (má cca 100 zaměstnanců a tedy i spoustu různých procesů a lidí, kteří za ně zodpovídají) a má ze zákona jedinou dále nedělitelnou datovou schránku, do které má přístup ředitel a ten, komu přístup přidělí. Ale komu by ho přiděloval, když schránku nelze dále členit a chodí do ní veškeré oficiální dokumenty o škole. Proč DS nemá něco jako třeba u bankovního účtu specifický symbol? Pak by se mohl udělat "specifický symbol" pro přijímací řízení a k tomu by ředitel mohl přidělit přístup člověku zodpovědnému za přijímací řízení. Ale to vůbec není problém úředníků na druhé straně, ti mají prostě datovou schránku a zákony, které nařizují co a jak s ní, takže k něčemu takovému pravděpodobně nikdy nedojde. ☹ Takže, když natlučeme všechna data o přijímacím řízení do databáze, a z cca 50% rodičů se nám podaří vymámit čestné prohlášení, že datovou schránku nemají, pošleme zbylých 50% panu řediteli, a ten o víkendu zkoumá řádek po řádku, kdo má a nemá DS a jestli je to DS fyzické nebo právnické osoby. No je tohle normální?

Jakub Šerých