3D tiskarna ENDER

Sobota Leden 16 14:35:40 CET 2021

Tak jen pro info, naprosta spokojenost s kvalitou tisku, zkouseno PLA,
PETG i ABS.
Jen 2 pripominky, mozna neco delam blbe:
- nejak se mi zda, ze je nestabilni osa Z, overuju/rovnam to pred kazdym
tiskem a stale to doladuju, nakonec to ani tak nekdy nesedne a musim o
nejake setiny vytunit Z pri zacatku tisku, navic je na trysku blbe
videt. Mozna si to sedne, mozna by pom ohly silnejsi pruziny na
serizovacich koleckach. Ale je to jen trosku otravne.
- podlozka je z jedne strany hladke sklo, z druhe s nejakou natisknutou
strukturou, na ktere to teda moc nedrzi. PLA jeste jde, ale je to
loterie, PETG asi podobne, ABS se nechytne vubec (zkouseno 90 a 100 st
C)  Takze jsem ji otocil a tisknu klasicky na hladke sklo namazane
lepici tycinkou, to drzi dobre, je je zase otrava s mytim a mazanim pred
tiskem.

Tiskne v defaultnim nastaveni docela pomalu ale opravdu kvalitne, bez
nejakych zoubku, cintani filamentu, zvlneni sten atp. Tryska 0.4, vrstva
0.2, rychlost 50mm/s
Elektronika je zalozena na STM32F103.E, SW udelany dobre, motory jdou
naprosto tise a plynule a pohyb v menu je zaroven svizny a jisty - velky
rozdil proti klasice Atmel. Navic pekny prehledny design na pomerne
velkem TFT displeji.
Dodany slicer se mi zalibil, je opravdu uzivatelsky privetivy, defaultni
nastaveni pro tiskarnu a materialy co jsem zkousel proste funguje na
prvni dobrou.
Jeste mne trosku znervoznilo, ze jak je smontovana zakladna s pojezdem,
tak se kolecka behem dopravy asi trosku "zplacatela", pri rucnim
presouvani byla citit periodicka nepravidelnost odporu, ale na funkci to
nema vliv.

Ve vysledku doporucuji, za tu cenu pecka, i kdyz ta vychozi zavada....
Ale asi to sekaji jak Bata cvicky v obrovskych seriich, mozna drat ve
svorce behem testovani drzel a vyklepal se dopravou, tady by si s tim
asi poradil kazdy.