Re: Proudový chránič - závada(y)?/jak na LED

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Leden 16 12:28:09 CET 2021

Typy? To nejde tak jednoznačně určit. Některé typy od Osramu vyráběné před
cca 3 lety šly krásně rozebrat - patice byla jen zacvaknutá v takových
zámcích.
Jenomže výrobce to od té doby už 2x předělal, poslední verze je  bez
destrukce patice nerozebiratelná. Když je závada na LED čipech, je třeba
další řez mezi tělem z plastu a plastovou baňkou.
Dřív to bylo jen lepené, dnes to mají jakoby z jednoho materiálu, který je
jen v místě kde to má svítit "zprůhledněn"..:-(
Nejraději mám čínské LED žárovky  viz příloha. Dají se krásně rozšroubovat,
rozložit a upravit.
To je nutné, protože číňan už eleminoval elektroniku jen na jediný
kondenzátor v sérii s 100 Ohm odporem.  A k tomu jsou
antiparalalně připojené dvě sériové dvojice ledek.
Takže žárovka bliká  - každou chvíli svítí jen jedna půlka žárovky.  A v
momentě, kdy se jedna z LEDek přeruší, odejdou na závěrné napětí nějaké z
té druhé půlky.
Takže do žárovky je třeba dát můstek, kondenzátor(y) (pořádné) rezistor,
varistor, a přepojit ty paralelní dvojice souhlasně.
Svítí to pak úplně jinak ale hlavně zůstává ta možnost rychlého a
bezproblémového rozebrání a výměna třeba i jednotlivých LEDek..
so 16. 1. 2021 v 11:47 odesílatel Standa Palas <stpalas na volny.cz> napsal:

> Zajímaly by mne typy ledek které se dají snadno rozdělat a zase složit do
> původní podoby. Většinou tam odejde jedna z ledek, nebo srážecí kondenzátor
> a je mi líto vyhodit kvůli tomu celou led.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>