ziarovkova saga pokracuje

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 16 11:44:24 CET 2021

Cez sviatky som si vsimol, ze vecer tych niekolko skutocnych G9 halogeniek
ktore v dome mam, svietia na zlto.

Zobral som lidlmeter z police, oprasil, strcil do zasuvky a... 197V.

Po veceroch sa to odvtedy opakuje. S kolegom sme usudili, ze je to nasledok
mohutnej vystavby novych domov krabicoveho typu, ktore nemaju komin, t.j.
maju elektricke kurenie (mohutne, rozumej, asi dve desiatky v nasej
dedine, ba dokonca maju vlastne trafo, ale v okolitych dedinach sa stavia
tymto sposobom tiez, a vsetko je to z jedneho 22kV vedenia).

-----

Ja sa samozrejme tie svietidla s G9 zufalo snazim nejako udrziavat pri
chode, pretoze ako svietidla su pekne. Kedze G9 skutocne ziarovky su este
stale legalne (aj ked Greta je z toho urcite znepokojena), kupit sa
normalne daju, ale ich cena vyletela do vysin; no a som si isty ze po case
ich uradnici vo svojej nekonecnej mudrosti zakazu tiez, takze
experimentujem s nahradami. Vacsina tych LEDkovych nahraziek je aj pri
zufalej snahe vyrobcov vacsia nez original, takze vselijako nezgrebne
trcia z tych svietidiel, a ano, na chodbe, co pokladam za idealne
testovacie miesto, to vyzera ako u znevyhodnenych mensin, z kazdej lampy
trci nieco ine. Pre asi rokom som nasiel velmi zaujimavu vec, ledjarovka s
bankou identickou so skutocnymi G9; vo vnutri je jedina keramicka dosticka
z oboch stran pokryta LEDkami a luminoforom, a NIC INE. Ten luminofor je
dokonca na jednej strane inaksi ako na druhej (vyrovnavanie spektra
zrejme, neskumal som blizsie, je to na chodbe, na farbe mi v tomto bode
tak velmi nezalezi).

Bohuzial, je to viacmenej noname ("EGLO", ale to je predajca svietidiel nie
vyrobca ziaroviek), ale velmi profesionalne prevedene, vratane kvalitnej
semitransparentnej popisky priamo na ziarovke, z bokov tej keramickej
platne, presne kde ma byt). https://www.eglo.sk/produkt/11676-lm_led_g9/

No, vravim si, super, ziadna elektronika, toto ma mozno sancu na dlhy
zivot. Ale zrejme nie, zacala blikat, "on-off", nepravidelne v rytme
niekolkych jednotiek az desiatok sekund. Neviem ci to suvisi s tymi 197V v
sieti, ale nezda sa mi to, to by predsa malo len svietit slabsie.

-----

Tie ledjarovky sa zrejme daju robit aj dobre (alebo teda lepsie nez len
uplne mizerne), ale musi sa do toho vlozit aristokracia
https://www.youtube.com/watch?v=klaJqofCsu4 a korporat zrejme nechce aby
to bolo dostupne aj plebsu.

-----
Pamatate si tu firmu co chcela robit katodoluminescencne "ziarovky", a
vyrabat v Cechach, VU1? Tak jej webstranka http://www.vu1corporation.com/
stale existuje, aj ked ta firma ocividne uz roky fakticky neexistuje. A to
v ere intenzivneho internetoveho vyhnivania. Netusim, co si o tom mam
mysliet...

wek