OT: UK clo

Jindroush jindroush na seznam.cz
Středa Leden 13 15:57:04 CET 2021

On 13.01.2021 15:47, hwnews konference wrote:
> Tak celnici jste si mohl resit i ted sam a ve sve rezii... RV
>

> řešil už někdo prosím tu pobrexitovou pakárnu? Já se zásadně vyhýbal
> nákupům z ne-EU (pětikorunový věci z Číny se nepočítají), ale tady to
> začíná vypadat blbě. Má někdo ponětí, jak se to bude dělat a jak se bude
> vybírat DPH? Jde mi o to, aby to šlo co nejrychleji a nejlevněji, nechci
> platit nějakýmu DHL x-set korun za papírování.
Asi jsem to nenapsal dost jasně: nemám žádné vlastní zkušenosti s
dovozem ze třetích zemí a nikdy jsem nic neclil. Pošta 120 mi z
vyjádření zkušenějších přijde něco jako peklo na zemi. ;) Navíc, z
Británie se clo vybírat nebude, takže předpokládám, že je to "trochu
jinak". Najít jednoduchý článek na celní správě ve smyslu "jak teď bude
vypadat, když si žena nechá poslat z ASOSu hadříky", ten jsem nenašel.

Co se týče té poznámky s DHL - dost často mi z UK vozily balíky i z
jedné objednávky zcela různé firmy - něco přines pošťák, něco přivezlo
GLS, tuším jednou něco přivezlo právě DHL. Proto mi není jasné, kdo bude
co a jak vyřizovat.

J.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>