Re: Vyřešeno (Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu... aktualizace sw)

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Leden 8 18:03:40 CET 2021

Rozlisujme, prosim, co (akykolvek) procesor umoznuje/podporuje a co clovek,
ktory PC navrhuje/sklada navrhne a posklada...
To, ze je na  PC SSD-cko na SATA linke, nie problem procesora (nezavisle od
vyrobcu procesora)

Napr. procesor zo subjectu, teda Ryzen 7 3700x a napr  MB ROG STRIX X570-F
podporuju
NVMe SSD v slote M2, priamo na PCIe 4.0 z procesora...
3rd Gen AMD Ryzen™ Processors - 1 x M.2 Socket 3 with M Key, Type
2242/2260/2280/22110 storage devices support (PCIE 4.0 x 4 and SATA modes)
napr. na tejto doske je mozny dalsi M2 SSD, a kludne aj NVMe, ten toto PCIe
uz ale cez chipset, a je rovnako PCIe 4.0, alebo SATA. Dalsie SATA tam su
tiez, s podporou RAID-ov, ale to neriesme.

Pokial viem, tak i7 8700 podporuje len PCIe 3.0
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/126686/intel-core-i7-8700-processor-12m-cache-up-to-4-60-ghz.html

PCIe 4.0 je teoreticky 2x vacsia priepustnost voci PCIe 3.0
Je PCIe 4.0 je ale relatine nova a zatial este malo zariadeni dokaze vyuzit
potencial 4.0 v jej plnej rychlosti.

A na koci ANO,  disky, pripojene priamo na PCIe, teda napr. NVMe, maju
vyssiu priepustnost ( su rychlejsie), ako disky, pripojene na ine
rozhranie, napr SAS, SATA, ..., kedze medzi diskom a PCIe je este dalsi
radic.

Dodo

pi 8. 1. 2021 o 16:13 Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napísal(a):