OT: test uchadzaca o zamestnanie

Čtvrtek Leden 7 23:58:39 CET 2021

Nevím, jak to teď vypadá na školách, jak moc studenty nechají něco
praktického dělat. Teda mimo laboratorních měření, kde už dostanou
hotovou krabičku se zdířkama a na ní mají cosi odměřit. Pak takový
člověk vyleze ze školy a je pro praktickou práci nepoužitelný.
Nedávno mi syn přítelkyně říkal, jak to teď vypadá na učilištích.
Potřeboval něco vysoustružit, došel s výkresem za učitelem na učiliště a
požádal ho, aby to někomu dal v rámci výuky udělat. Ten mu vysvětlil, že
doba je jiná. Že učně už k obráběcím strojům nepouští, protože tam jsou
dneska lidi, co si neuvědomují nebezpečí, jsou roztěkaní, nejsou schopni
nebo ochotni se soustředit na práci. A prý kdyby se někomu něco stalo,
on jako učitel tam zodpovídá za všechno.
Takže dneska se člověk dokáže vyučit řemeslo (teda projít učňákem), aniž
by něco musel umět. Předpokládám, že to není jen na učňákách, ale na
všech školách a že to není jen u nás, že jsme jen "dohonili" západ :-(
Ale dobré je, že občas se přece jen najde pár lidí, které to baví a
kteří něco dokážou.

Anděl