Re: Fotorezist - fólie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 5 20:26:18 CET 2021

Kupoval jsem fotoresist z Číny zatím 3x, ale u Alíka.
Pokaždé od jiného prodejce, pokaždé trochu jiný.
Fungují všechny. Jen jednou přišel trochu zdeformovaný balíček, asi ho
dopravce "preložil" napůl. Má to nešikovný tvar (tenký dlouhý balíček),
tak to k tomu svádí. Možná i pošťačka, jak se to snažila přes letáky
narvat do schránky.

V kyselé lázně fungují všechny dobře. U alkalických už jsou mezi nimi
trochu rozdíly, ale to zde asi moc lidí nepoužívá.

Takže za mě: ano, koupi lze určitě doporučit.

Já osobně používám mokrou laminaci a dneska už vychytaný laminátor, kde
můžu v širokém rozmezí nastavit rozteč mezi válci.
Laminuju přes papír, takže se na gumové válce nemůže fotoresist nalepit.
Dřív jsem používal všelijaké provizorní metody, jako žehlička nebo
nepřímý ohřev žehličkou zahřívaným gumovým válcem ze staré kopírky.
Ale ten laminátor dává výrazně konzistentnější výsledky.

Vývojka i stripper jsou v drogérii skoro zadarmo.

Šablony z plechovek jsem dělal, dneska už to ale nepoužívám (používám
lepší metodu).
U těch plechovek je třeba sundat krycí vrstvu, což je často tenká vrstva
PET. A jde to dolů dost obtížně. Nejlíp asi jemným šmirglem.

PL