OT: tichý ventilátor - vzduchotechnika

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Úterý Leden 5 19:26:32 CET 2021

Zdravím v novém roce.
Řeším v bytě jeden tepelný problém. Jde o byt ve starém domě, kde v
hlavním pokoji je plynový přímotop Gamat ("wavky"). A ve vedlejším
pokoji (ložnice) není topidlo žádné. Jde mi o distribuci tepla z
vytápěné místnost do té druhé. V příčce je pod stropem otvor pro 125 mm
vzduchotechnickou trubku. Moje myšlenka je, dát tam ventilátor a
vzduchové potrubí (125 mm) až na odlehlý konec té studené místnosti. A
otázka je, jaký ventilátor, aby oběh vzduchu byl dostatečný
(předpokládám tak 50 m3/hod) a hlavně aby nebyl moc slyšet. Původně jsem
počítal s nějakým odtahovým ventilátorem běžícím v režimu snížených
otáček, ale asi dva jsem slyšel a zdály se mi dost hlučné. Počítačový
120 mm ventilátor se mi se svými cca 4 W  (kolem 1.300 ot.) zdá zase
trochu málo.

Nemá někdo nějaký tip na řešení, při kterém by to fungovalo a dalo se
dalo přitom koukat na televizi  nebo v klidu číst?
Totální řešení jako "vyhoď gamaty a kup kotel a radiátory" zatím není na
pořadu dne. Částečné řešení jako dotápět tam elektricky je až poslední
na řadě. Jinak jedná se o celkem teplý byt, takže neřeší se
neobyvatelnost, ale přijatelný komfort.

Dík Martin M.