Mini analog MPPT

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 3 19:41:33 CET 2021

No já to chtěl hlavně zkusit a jedním z cílů bylo za relativně náročných podmínek porovnat výsledek skutečného MPPT a nějakých triviálních metod. Uvedené odkazy jsou všechny inspirací k těm triviálním metodám:-) Dokonce i ten šváb z toho Ali jen stabilizuje Uin na hodnotě nastavené děličem. Na rozdíl od těch 555 aspoň umí nabíjet Li-ion. Ale mě by stejně nestačil, potřebuju 2S:-)

PH

Od: JAROSLAV LUKEŠ
Já nevím, jeslti má cenu to dělat, když ho za 3 dolary má číňan.

https://www.aliexpress.com/item/1005001287513698.html

A když už, tak klasika, obvodem na všechno. 555 MPPT. Pamatuju si jak v amáru vyšla zjednodušená 555 na malinké destičce, už nevím jestli s 5 nebo 7 tranzistorama, ale míň než jich 555 má.

https://makingcircuits.com/blog/how-to-make-a-simple-solar-mppt-circuit-using-ic555-pwm-maximum-power-point-tracker/

https://wwwelectroschematics.com/solar-boost-converter-mppt-charge-controller/

A nedalo by se to udělat úplně jednoduše, kdy panel je jako nelineární součástka přímo součástí samokmitajícího obvodu? Případně si jednoduše pomoci optočlenem?