[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Sobota Únor 27 17:48:42 CET 2021

No pokud jste někdy viděl, jak se počítá střední doba do poruchy, tak
tam počet součástek (blbinek) hraje velmi zásadní roli.
Samozřejmě, někdy to může vést k zajímavým paradoxům, jak popisujete.
Máte pravdu, že je spousta uspořádání. Tam kde se jedná o 2 nezávislé
pohony, tam výpadek elektropohonu prakticky nevadí a při výpadku
spalováku může eletromotor pomoci s dojezdem do servisu.
V případě motor-generátor-motor to už tak hezké není.
Navíc zaplatit tu opravu budete muset tak jako tak.

V každém případě, pokud mám v systému 2 pohony a každý má nějakou svojí
střední dobu do poruchy, tak aby výsledek byl stejný jako u systému s
tím jedním pohonem (je jedno jestli spalovák nebo elektro), tak by ty
střední doby u hybridů musely být výrazně lepší než u normálních aut. A
o tom si dovolím pochybovat.
Např. VW používá do hybridů stejný motor jako do čistých spalováků. Vím
to, protože na něj vyrábíme kabelové svazky a jedna varianta je právě
pro ty hybrydy. Má nějaké věci navíc.

H.