RE: SD karta se neuspává do Idle režimu.

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Únor 24 14:09:53 CET 2021

A co celý modul karty napájet z pinu Arduina a tím pádem si ho zapnout jen pokud je potřeba? To je řekl bych nejspolehlivější řešení.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Zdeněk Lada
Sent: Wednesday, February 24, 2021 1:58 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: SD karta se neuspává do Idle režimu.

Dobrý den,

mám problém ve své dataloggeru s Arduinem. Používám běžný modul se čtečkou SD karet a během nečinnosti svoje arduino uspávám. Problémem je, že celková spotřeba je stále vysoká, SD čtečka mi bere asi 6 mA. Přitom v nečinnosti má brát SD karta asi 0,24 mA. Když kartu vyjmu, spotřeba klesne.
Běžně měřím asi 2 minuty a pak zbytek času spím, takže mi jde o minimální spotřebu v nečinnosti.

https://www.hadex.cz/m375-datalogger-shield-pro-arduino-uno/?gclid=CjwKCAiAyc2BBhAaEiwA44-wW0t83et6DbIm1lzKcCeMtW-96OMWUQiCZS-dGRPlV55PesgwcDkDiRoCDr8QAvD_BwE

Něco jsem četl na netu a používám knihovnu SDFat, která by neměla obsahovat chyby. Stejně tak jsem odpájel zbytečné LED. USB převodník CH340 by neměl dělat problémy, když jsem odpojil jeho zem tak se spotřeba nesnížila. RTC obvod na čtečce SD karet je také vypájen.

" SD.h has a bug that prevents reinitializing an SD.  SdFat allows reinitialization or changing an SD after power is cut/restored."

https://forum.arduino.cc/index.php?topic=180668.0

setkal se někdo s tímto problémem? Už nevím jak snížit spotřebu. Stabilizátory na desce Arduina Mega jsem odpájel a napájím to přímo na piny.

Zdeněk