SD karta se neuspává do Idle režimu.

Zdeněk Lada zdenek023ster na gmail.com
Středa Únor 24 13:58:23 CET 2021

Dobrý den,

mám problém ve své dataloggeru s Arduinem. Používám běžný modul se čtečkou
SD karet a během nečinnosti svoje arduino uspávám. Problémem je, že celková
spotřeba je stále vysoká, SD čtečka mi bere asi 6 mA. Přitom v nečinnosti
má brát SD karta asi 0,24 mA. Když kartu vyjmu, spotřeba klesne.
Běžně měřím asi 2 minuty a pak zbytek času spím, takže mi jde o minimální
spotřebu v nečinnosti.

https://www.hadex.cz/m375-datalogger-shield-pro-arduino-uno/?gclid=CjwKCAiAyc2BBhAaEiwA44-wW0t83et6DbIm1lzKcCeMtW-96OMWUQiCZS-dGRPlV55PesgwcDkDiRoCDr8QAvD_BwE

Něco jsem četl na netu a používám knihovnu SDFat, která by neměla obsahovat
chyby. Stejně tak jsem odpájel zbytečné LED. USB převodník CH340 by neměl
dělat problémy, když jsem odpojil jeho zem tak se spotřeba nesnížila. RTC
obvod na čtečce SD karet je také vypájen.

" SD.h has a bug that prevents reinitializing an SD.  SdFat allows
reinitialization or changing an SD after power is cut/restored."

https://forum.arduino.cc/index.php?topic=180668.0

setkal se někdo s tímto problémem? Už nevím jak snížit spotřebu.
Stabilizátory na desce Arduina Mega jsem odpájel a napájím to přímo na piny.

Zdeněk