zasypat feritom a zazvarat. Na ppm urovni :-)

Pondělí Únor 22 22:53:50 CET 2021

Ta Cu fólie na stole je dokonalá. Ale nestačil jsem se divit, jak
některé přístroje mají dneska mizernou odolnost. Přijel pán z kalibrační
firmy a kalibrovalo se zařízení v baterkárně. Měl takový ten hodně
místný stolní měřák. Pro nabíjení/vybíjení baterek (120V 100A) se
používá čtyřkvadrantový tyristorový měnič Simoreg (dnes už Simovis).
Nevycházela nám linearita řízení proudu - na maximu se to nastavilo, na
malém proudu to bylo o 150 mA ujeté. Při nabíjení jinak než u vybíjení.
Pán na měřáku zapínal filtry a bylo to pořád stejné. No sice o
kalibračním přístroji se nepochybuje :-) ale zkusil jsem obě šňůry toho
měřáku připojit na jeden konec bočníku. Byla tam odchylka prakticky
stejná, jakou jsme naměřili na malých proudech. Při tom tyristorový
měnič neprodukuje nějaké hodně vysoké frekvence. Ale komutační napěťové
špičky z toho lezou pořádné. Ptal jsem se, jestli ten jeho měřák má i
nějaký hw filtr. Nevěděl, že by se musel podívat do papírů. Takže
nejspíš nemá :-( No nějak se to do třídy přesnosti vešlo i tak. Pro
příští kalibraci baterkárny mám nachystaný filtr ze dvou pořádných tlumivek.

Anděl