dotaz - arduino

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Únor 22 14:37:28 CET 2021

Mám dojem, že by bylo dobře pochopit proč původně C++ vzniklo.
Zapouzdření dat i funkcí do jednoho celku je myslím ta podstatná a nosná
myšlenka. Tím se kód podstatně lépe skládá z jednotlivých prvků do
většího celku. Chce to ale nejdříve dobře promyslet celou stavbu, což
ovšem není vždy možné. Já na to koukám jako na puzzle - kostičky v C++
mi daleko lépe zapadají do sebe než když to skládám z čistého C.

Co se týká šablon, používám je jen v nezbytných případech. Knihovna STL
a ještě hůře třeba boost jsou na tom postaveny, zřejmě proto, že se
někdo ve škole dozvěděl, že systém šablon je Turingovsky kompletní a z
toho vyvodil že k programování v C++ už nic jiného nepotřebuje. Nicméně
třeba šablona std::atomic vytvoří stejný kód jako (pro tt. účel)
vestavěné funkce v gcc, je to o hodně méně práce.

Samozřejmě, když k tomu přijdete poprvé, špatně se to čte. Jako všechno
to chce určitou zkušenost.

Mrazík