dotaz - arduino
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pondělí Únor 22 13:12:15 CET 2021
No, kdyz odhlednu na naroky na pamet a vykon - vim, ze to nemusi byt
nijak dramaticke ale zalezi na tom, jak se to napise...
Ale C++ mi prijde o dost neprehlednejsi, nez ciste C, pokud se pouziji
ruzne sablony 10x ruzne predefinovane, pretizene a ja nevim co vsechno,
to same operatory, funkce... dobrat se ve zdrojaku co nejaky takovy
neznamy kod vlastne dela da casto dost prace. Jeste lepsi je, kdyz jsou
ruzne metody zavrene v knihovnach...
Jinak chapu, ze je to jednodussi na pouziti z vysoke urovne, ze napisu
write na skoro cokoli a dostavi se nejaky rozumny vystup podle typu, ale
zase u printf hned vidim, jak bude ten vystup vypadat.
Dne 22.02.2021 v 11:01 Miroslav Mraz napsal(a):
> Já to tak trochu chápu. Když vidím jaké dotazy třeba právě zde padají
> ohledně čistého C a uvědomím si o kolik je C++ komplikovanější,
> nedivím se. Třeba už jen ty statické konstruktory - musíte rozumět
> tomu, jak to v bare-metal funguje - kdy a jak je zavolat a uvědomit
> si, že mechanismus volání může všelijak změnit pořadí jejich volání. A
> je to také závislé na překladači - každý to může dělat trochu jinak. A
> opravdu jinak to dělá g++ a jinak clang ačkoli jsou si velmi podobné.
> Striktní typová kontrola může také leckoho odradit, to co v čistém C
> maximálně vyhodí varování, vás v C++ dále prostě nepustí.
> Na druhou stranu pokud do toho alespoň trochu proniknete má C++
> spoustu velice užitečných vychytávek, které hodně usnadňují práci a
> hlavně není tolik potřeba používat metodu copy-paste, kód lze většinou
> poskládat ze tříd, které jste už někdy dříve napsali a celkem nebývá
> potřeba do nich nějak masivněji zasahovat.
> Je možné a užitečné vytvářet instance objektů přímo na zásobníku - v
> mnoha případech to může podstatně ušetřit využití RAM, bohužel pak
> nemáte dobrý přehled o využití paměti při překladu a je dobré zásobník
> nějakým způsobem analyzovat přímo v run-time. Tohle je sice v čistém C
> možné také, ale teprve v C++ se to dá použít hezky čitelně a efektivně.
>
> Ano, vytváření objektů na haldě se také vyhýbám jak čert kříži,
> většinou to jde nějak jednoduše obejít.
>
> Mrazík
>
> Dne 22. 02. 21 v 9:32 Pavel Brychta napsal(a):
>> Ano, občas zaznamenám jakýsi abstraktní odpor k C++ na MCU, ale nikdy
>> jsem nedostal konkrétní odpověď na to, co vlastně vadí. Pokud vím, co
>> dělám (opět to je o znalostech) a používám jen statické konstruktory,
>> tak v tom nevidím problém. ...
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list