Měnič pro LEDky (Odrušení LED ž..

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Únor 22 13:56:54 CET 2021

Překvapila mě velká složitost obvodu. Máte k tomu někde nějaké povídání, proč zrovna TL494 a vůbec myšlenky, které vedly k takové koncepci?

PH

Od: Vláďa Anděl
Když jsem dělal různé měniče, velmi účinné odrušení byl vždycky odpor do
G spínacího tranzistoru. Dokonce když jsem si dělal měniče pro ty moje
LED moduly, co s nima svítím v baráku (schema v příloze, je to na 32V),
nejen že to rušilo FM, ale byly tam při dead time problémy s rychlostí
substrátové diody v T1, až jsem k tomu začal přidávat diodu D2. Dioda
D3, přesto že 1N4148 je docela rychlá, se i při malém proudu strašně
hřála a u jednoho měniče dokonce odešla. Až když jsem tam doplnil odpory
R12 a R13, byl klid. D3 byla studená, D2 jsem mohl klidně vyhodit a
přestalo to rušit.
Pokud to budete odrušovat filtrama na vstupu a na výstupu, stejně to
bude ještě rušit z desky... Asi bych se zkusil podívat, jestli v G
nějaký odpor je a kdyžtak tam něco zkusit dát. Podle vstupní kapacity
tranzistoru tak, aby sepnutí trvalo řádově ve stovkách ns.